sexta-feira, 10 de abril de 2009

Ando muito atarefado a descobrir coisas que suoeitava que existiam mas que não me pareciam estar tão à mão. Disto resulta uma profusão de informação cujo processamento é lento, e por vezes a exigir repetição de processos, sucessivas verificações e uma paciência infinita até conseguir que as coisas corram relativamente bem.
Destas incursões por este mundo infindável de universo em expansão onde os buracos negros são enormes, vão, no entanto, surgindo coisas muito interessantes.
Aqui deixo uma delas porque pode ser útil para colorir algumas presentações. Trata-se de um artigo "Increase Student Viewership with Striking Titles" da autoria de um consultor de comunicação, Scott Buros, Rexi Media LLM, publicado na revista "E-learning Magazine" e de aqui deixo um pequenino extracto:

"Here's an interesting exercise: Examine your clothing, the publications on your bookshelf, the decals on the cars outside your window, and even the name stamped on the computer where you are reading this article. What you have just witnessed is perhaps the most ruthless competition in the world—the race for your attention. This is a contest won and lost in an instant; one of the greatest assets that any of us can possess in this battle is a striking title.
Unfortunately, few designers put much effort into creating a striking title for their e-learning projects. The title is usually a dull summary of the content ("Utility Scale Aggregation and Procurement Methods") or a cliché phrase ("International Markets: The Good, the Bad, and the Ugly"). Rarely are we surprised by a creative presentation title; when that happens we seem to be more curious about a course, anticipate a better experience, and actually click on it in a list of hundreds of offerings."

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